Toimintakertomus 2017

Jouko Paikkari, jäsen

Tilintarkastajat Ritva Aaltonen ja Anna-Maija Vehmasto

• JÄSENISTÖ

Yhdistyksen jäsenmäärä vuoden 2017 lopussa oli 249 jäsentä joten vuoden 2017 aikana jäsenmäärä on lisääntynyt 49 henkilöllä.

• KOKOONTUMISET

Turussa pidettyyn Pörssi-iltaan 7.3 ja Osakesäästäjien yhtiöiltaan 9.3 tarjottiin kimppakyytimahdollisuutta.

Sääntömääräinen kevätkokous pidettiin Forssassa 29.3 ja samassa yhteydessä pidettiin sijoitusilta jossa Alexandria Pankkiiriliikkeen edustajat esittelivät toimintojaan. Somerolta järjestettiin kuljetus Forssan tilaisuuteen. Tampereen sijoitusmessuille tarjottiin 4.4. kimppakyytimahdollisuutta.

12.5 muutama jäsenistämme osallistui Suureen Osakesäästäjäpäivään Helsingissä. Vuodenvaihteen molemmin puolin Osakesäästäjät yhdessä Someron lukion kanssa järjestivät  lukiolaisille sijoituskilpailun. Voittaja palkittiin 23.5.

27.7 järjestettiin sijoitusilta, jossa Suomen Rahamarkkinakeskus esitteli uudenlaisen joukkorahoituspalvelun ja CSS Biopower esitteli uudenlaisen biovoimalaitoksen perustamishanketta ja rahoitussuunnitelmaa.

30.8 pidettiin saunailta  Poikkipuoliaisissa. OP tarjosi iltapalan.

24.9 olleeseen Arvopaperi-lehden Rahapäivään tarjottiin kimppakyytimahdollisuutta.

Marraskuussa oli taas runsaasti toimintaa tarjolla. Turussa 7.11 ja 30.11 Osakesäästäjien Keskusliitto ja 16.11 Pörssisäätiö järjestivät yhtiöiltoja, joihin myös meidän jäsenistöä osallistui. 23.11 pidettiin sääntömääräisen syyskokous Hämeenportissa, jossa alustajana oli Investium kertomassa sijoittamisen verosuunnittelusta ja siitä miten olisi mahdollista tavoitella tuottoa kiinteistösijoituksista. 29.11. Someron Säästöpankki tarjosi Somerolta Salon kautta kuljetuksen Sijoitus-Invest messuille ja kävimme myös SP-Rahastoyhtiössä.

Hallitus kokoontui kolme kertaa.