Toimintakertomus 2018

Jouko Paikkari, jäsen

Tilintarkastajat Ritva Aaltonen ja Anna-Maija Vehmasto

• JÄSENISTÖ

Yhdistyksen jäsenmäärä vuoden 2018 lopussa oli 288 jäsentä joten vuoden 2018 aikana jäsenmäärä on lisääntynyt 39 henkilöllä.

• KOKOONTUMISET

Vuodenvaihteen molemmin puolin Osakesäästäjät yhdessä Someron lukion kanssa järjestivät lukiolaisille sijoituskilpailun. Tänä vuonna kilpailuun osallistui reilu 40 oppilasta, joista 3 parasta palkittiin 13.2.2018 järjestetyssä tilaisuudessa Someron Säästöpankilla. Palkitsemiseen osallistui Osakesäästäjät, SP ja OP.

Turussa pidettyihin Osakesäästäjien yhtiöiltaan 8.3 ja Pörssisäätiön Pörssi-iltaan 20.3 tarjottiin kimppakyytimahdollisuutta. Orion ja Investors House olivat 8.3 tilaisuudessa esittäytymässä ja 20.3 puolestaan Suominen, Marimekko ja Rovio ja Handelsbankenin pääekonomisti kertoi talouden näkymistä.

Sääntömääräinen kevätkokous pidettiin Someron Torituvassa 17.4. ja samassa yhteydessä pidettiin sijoitusilta jossa Privanet Capital Marketsin edustajilla oli aiheenaan ”Markkinat muuttuvat – listaamattomat yhtiöt sijoitusvaihtoehtona ” ja WordDive Oy:n toimitusjohtaja esitteli yritystään ja rahoituskierrosta.

Tampereen sijoitusmessuille tarjottiin 8.5. kimppakyytimahdollisuutta, kuten myöskin 18.5 Osakesäästäjien Keskusliiton Suureen Osakesäästäjäpäivään.

25.8. pidettiin saunailta Nikulan mökillä Ihamäessä, illan tarjoiluista vastasi SP.

20.9. olleeseen Sijoittaja 2018 tilaisuuteen matkattiin jälleen kimppakyyti periaatteella.

16.10. Jäsenistöämme kutsuttiin ”Ahola Transport on the road”-kiertueen tilaisuuteen Saloon tutustumaan kuljetusliikkeen toimintaan ja kalustoon.

Loka-marraskuun vaihteessa Someron Säästöpankki kutsui jäsenistöemme säästäväisyysviikon sijoitusiltoihin Someron, Urjalan ja Salon konttoreille. 30.10 Turussa V-S Osakesäästäjien yhtiöillassa muutama jäsenistämme oli kuulostelemassa Elisan ja Nextimin näkymiä kuten myös 14.11 Pörssisäätiön pörssi-illassa Turussa Ponssea, Sanomaa ja Tokmannia. 16-18.11 Sijoitusristeilyllä pääsimme kuulemaan Viking Linen, OP:n, Investors Housen ja Ovaron näkymistä sekä yleisemminkin kiinteistö- ja osakemarkkinoista. Sijoitusmessuille järjestimme 22.11 bussikuljetuksen yhdessä Varsinais-Suomen Osakesäästäjien kanssa.

Torituvassa 28.11 pidettiin sääntömääräisen syyskokous, jossa alustajat olivat Vauraus Suomi Oyj:stä ja Icon kiinteistörahastosta.

Hallitus kokoontui kolme kertaa.