Toimintakertomus 2012

Sanna Palonen jäsen
Karri Salmi jäsenTilintarkastajat
Osmo Valovirta KTH, Janne Lehtonen KTH ja varalla Ernst&Young OyToiminta
Varsinais-Suomen Osakesäästäjien jäsenmäärä on pysynyt lähes vakiona. Kokonaisjäsenmäärä vuonna 2012 oli 875, joista 55 oli perheenjäsen-, 24 opiskelija- ja 2 kunniajäsentä. Toimintamme vuonna 2012 oli tavanomaisen vilkas ja monipuolinen. Sääntömääräiset kokoukset pidettiin 25.4. (kevätkokous) Lähivakuutuksen tiloissa ja 13.11. (syyskokous) Panimoravintola Koululla. Kevätkokousta edelsi Lähivakuutuksen yritysesittely myynti- ja markkinointi johtaja Pasi Aakulan isännöimänä. Syyskokousta edelsi Panostajan ja Ilkka-yhtymän yritysesittely. Syyskokouksessa erovuoroiset jäsenet valittiin uudelleen. Hallitus kokoontui vuoden aikana neljä kertaa.

Sijoitusklubin suosio kasvoi myös vuonna 2012. Klubi kokoontui yhdeksän kertaa Panimoravintola Koulun Historian luokassa Matti Vikströmin vetämänä. Osallistujia vuoden aikana oli yhteensä lähes 400 henkilöä. Perinteinen Sijoitus piknik- risteily järjestettiin 14.4. Ohjelmassa oli Kiina tänään ja tulevaisuudessa, puhujana ekonomisti Juuso Kaaresvirta Suomen Pankista, Tapiolan pääanalyytikko Kim Gorschelnik piti markkinkatsauksen ja Senior Advisor Mika Saarinen Nordeasta puolestaan kertoi ja osakemarkkinoiden tulevaisuuden näkymistä. Osallistujia risteilyllä oli 103. Lisäksi Panimoravintola Koululla esittäytyi 17.1. Finanssitutka ja 27.3 Alma Media. Yritysvierailuja tehtiin 15.3. Affectolle ja 8.5. Wärtsilään. Tämän lisäksi jäsenemme osallistuivat seuraaviin tapahtumiin: 14.3. Vero 2012 Tapahtuma Helsingissä, 22.3. Pörssi-ilta Mauno Koivisto Keskuksessa, 3.4. Telesten yhtiökokous, 18.9 Arvopaperin rahapäivät, 15.11 Retki Sijoitus Invest-messuille Helsinkiin ja 28.11. Pörssi-ilta Mauno Koivisto Keskuksessa.

Matti Vikström on kuulunut liiton hallitukseen varajäsenenä. Osakesäästäjien liittokokous pidettiin Tammisaaressa 5.5. Liittovaltuusto kokoontui Tammisaaressa 5.5. ja Helsingissä 27.10. Liitovaltuuston jäsenet Pentti Kajala ja Ulla Wihervaara osallistuivat molempiin kokoukseen. Muut liittokokousedustajamme olivat Aino Auranen ja Leena Mäkipää, Anneli Pulli ja Ahti Tuusa.