Aktia Bank Oyj

Aktia-konserni tarjoaa asiakkailleen yksilöllisiä ratkaisuja laajasta pankki-, varainhoito-, vakuutus- ja kiinteistönvälityspalvelujen valikoimastaan. Konsernin maantieteelliseen toiminta-alueeseen kuuluvat Suomen rannikko, pääkaupunkiseutu ja sisämaan kasvukeskukset.

Aktia-konsernin noin 380 000 asiakkaan palvelusta vastaavat noin 45 omaa konttoria sekä internet- ja puhelinkanavat. Aktialla on noin 900 työntekijää.

Keskeistä Aktian strategiassa on tarjota asiakkaille paras mahdollinen asiakaskokemus varainhoidon ja rahoituksen alueilla. Asiakkailla on hyvin yksilöllisiä tarpeita, joihin Aktia vastaa ensiluokkaisella henkilökohtaisella palvelulla, digitaalisilla palveluilla, ainutlaatuisella palvelutarjoamalla ja joustavuudella.

Strategiamme pohjaa menestyksekkääseen varainhoitoomme ja vastuulliseen asiakaspalvelukulttuuriimme. Uudistettu peruspankkijärjestelmämme sekä analytiikan ja robotiikan priorisointi luovat erinomaisen lähtökohdan strategisten tavoitteidemme saavuttamiselle ja seuraavan kehitysaskeleen ottamiselle.

Taloudelliset tavoitteet

Taloudelliset tavoitteet vuoteen 2022 on vertailukelpoisen liikevoiton kasvattaminen noin 80 miljoonaan euroon (2016; 57,5 milj. euroa) ja parantaa vertailukelpoisen kulu/tuotto-suhteen 0,61: een (2016; 0,70). Oman pääoman tuoton (ROE) parantaminen 9,7 prosenttiin (2016; 8,0 %). Tämän lisäksi pitää ydinpääoman suhteen (CET 1) 1,5–3 prosenttiyksikköä viranomaisvaateen yläpuolella. Aktian osinkopolittikka on maksaa 60–80 prosentin osinko tilikauden voitosta.

Aktia on vuodesta 2009 listattu Nasdaq Helsinki Oy:ssä. Aktian omistavat suomalaiset Aktia- ja säästöpankkisäätiöt, yhteisöt, yritykset ja yksityishenkilöt.

Raportit

Osavuosikatsaus 3Q/2017