Cargotec Oyj

Cargotec sijoituskohteena

Cargotec on maailman johtava lastin- ja kuormankäsittelyratkaisujen toimittaja, ja tavoitteenamme on tulla älykkään lastinkäsittelyn markkinajohtajaksi. Cargotecin kolmen liiketoiminta-alueen eli Kalmarin, Hiabin ja MacGregorin ratkaisuja käytetään tavaravirtojen solmukohdissa ympäri maailmaa: laivoissa, satamissa, terminaaleissa, jakelukeskuksissa, raskaassa teollisuudessa ja ajoneuvojen kuormankäsittelyssä.

Cargotec perustettiin vuonna 2005, mutta nykyiseen Cargoteciin kuuluvilla liiketoiminnoilla on pitkä historia, jonka aikana ne ovat rakentaneet osaamistaan ja kehittäneet tuotevalikoimiaan ja asiakassuhteitaan. Tämän vahvan perustan ja pitkän ajan kuluessa kertyneen tiedon ja taidon varaan rakentuu Cargotecin vahva lastinkäsittelyn osaaminen.

Kaikki Cargotecin liiketoiminta-alueet ovat alansa tunnettuja markkinajohtajia. Kalmarin tarjonta kattaa alaa muokkaavat, kestävät kontinkäsittelylaitteet ja terminaaliautomaatioratkaisut, ohjelmistot ja palvelut, ja niitä käytetään satamissa, terminaaleissa, jakelukeskuksissa sekä eri teollisuuden aloilla. Hiab on kuormankäsittelyratkaisujen globaali markkinajohtaja, ja Hiabin asiakkaat edustavat kuljetus- ja jakelualaa. MacGregorin ratkaisut ja palvelut laivojen lastinkäsittelyyn sekä offshore-kuormankäsittelyyn on suunniteltu toimimaan luotettavasti vaativissa meriolosuhteissa. Huippuluokan lastin- ja kuormankäsittelyratkaisujen alalla yksikään kilpailija ei pysty tarjoamaan yhtä kattavaa tuote-, automaatio- ja palveluvalikoimaa tai yhtä globaalia läsnäoloa kuin Cargotec.

Miksi sijoittaa Cargoteciin? Löydät syyt täältä.

Tutustu strategiaamme,  jonka avulla tavoittelemme älykkään lastinkäsittelyn markkinajohtajuutta.

Lue taloudelliset tavoitteemme täältä.

Kaikki raportit ja esitykset löytyvät täältä.

Mistä löydät meidät lähiaikoina? Tutustu IR-kalenteriimme.

Tapahtuman nimi Päivämäärä
02.10.2018