QT Group Oyj

Qt Group toimii ohjelmistokehitystyökalujen globaalilla kasvumarkkinalla, jonka koko vuonna 2016 on arviolta 10 miljardia dollaria. Qt:n teknologian avulla kehitetään tehokkaita, interaktiivisia ja monialustaisia sovelluksia ja käyttöliittymiä. Niitä käytetään niin pöytäkoneissa, sulautetuissa järjestelmissä kuin mobiililaitteissakin. Kyseessä voi olla vaikka auton IVI-keskikonsolinäyttö, lentokoneen istuimen viihdejärjestelmä, tulostimen kosketusnäyttö tai teollisuuden kone.

Qt on IoT keskiössä. Sulautettujen järjestelmien kasvunäkymät ovat merkittävät: esineiden internet (IoT) tuo älyä kaikkiin käytössä oleviin laitteisiin. Samalla laitteiden käyttäjälle tuottamasta arvosta iso osa tehdään ohjelmistopohjaisesti.

Qt-teknologiaa käyttää yli miljoona ohjelmistokehittäjää maailmanlaajuisesti. Qt:n teknologiaa on käytössä yli 70 toimialalla, ja miljoonissa laitteissa ja sovelluksissa esimerkiksi kulutuselektroniikan, autoteollisuuden, lentokoneteollisuuden ja teollisuusautomaation aloilla.

Qt:n ohjelmistokehitystyökalut on rakennettu avointa lähdekoodia hyödyntäen, ja ne voi ottaakäyttöön kaupallisen tai avoimen lähdekoodin lisenssillä. Laaja avoimen koodin kehittäjäyhteisö tuottaa itsenäisesti osan Qt-teknologiakehityksestä ja tukee siten Qt:n lähes sadan hengen tutkimus- ja tuotekehitysyksikön työtä.

Tapahtuman nimi Päivämäärä
20.03.2017