Suomen Osakesäästäjät

Osakesäästäjät koostuu 37 paikallisyhdistyksestä ja sillä on alajärjestö nuorille (Nuoret Osakesäästäjät). Osakesäästäjillä on pitkä historia, sillä se on perustettu jo vuonna 1980. Järjestön säännöt määrittävät yhdistystoiminnan kulmakivet.

Hallitus

Hallitus seuraa järjestön toimintaa ja taloutta, sekä ohjaa ja valvoo sen toimintaa ja päättää keskeisistä toimintaperiaatteista, tavoitteista ja strategioista.

Hallitus 2021

Paikallisyhdistykset

Suomen Osakesäästäjien alla toimii 37 paikallisyhdistystä ympäri Suomea. Jäsenet kuuluvat oman paikkakuntansa mukaisesti lähimpään paikallisyhdistykseen ja sitä kautta Suomen Osakesäästäjiin.

Tutustu paikallisyhdistyksiin

Missio ja visio

Osakesäästäjät on valtakunnallinen sijoittajien yhteisö, jonka tarkoituksena on auttaa suomalaisia vaurastumaan. Yhteisö tarjoaa sijoittajille riippumatonta informaatiota, koulutusta ja rahanarvoisia jäsenetuja. Osakesäästäjät on aktiivisesti esillä sijoittajan arjessa ja sijoittamiseen liittyvässä julkisessa keskustelussa.

Edunvalvonta- ja vaikuttamistyössään Osakesäästäjät on mukana kaikissa tärkeimmissä sijoittamisen lainsäädäntöön ja valvontaan liittyvissä elimissä. Tämän lisäksi Osakesäästäjät esittää kannanottojaan erilaisista lainsäädäntöhankkeista ja on yhteydessä päättäjiin.

Osakesäästäjien visiossa Suomi on omistusmyönteinen yhteiskunta. Enemmistö suomalaisista omistaa pörssiosakkeita ja enemmistö pörssiyhtiöistä on kotimaisessa omistuksessa. Yksityinen varallisuus per asukas on teollisuusmaiden korkeimpia.

Jäsenedut ja palvelut

Osakesäästäjät neuvottelee jäsenilleen alennuksia ja muita etuja sijoitustoimintaan liittyvistä palveluista. Osakesäästäjät järjestää jäsenilleen aktiivisesti yhtiöesittelyitä, yritysvierailuja, sijoituskerhoja sekä sijoittamiseen liittyvää koulutusta.

Tutustu jäsenetuihin

Viisas Raha

Korkeatasoinen talouslehti suomalaiselle sijoittajalle, joka julkaistaan 8 kertaa vuodessa. Ilmainen Osakesäästäjien jäsenille!

Tutustu jäsenetuihin

Nuoret Osakesäästäjät

Nuorille sijoittajille ja sijoittamisesta kiinnostuneille tarkoitettu verkosto. Verkoston tavoitteena on innostaa ja opastaa nuoria sijoittamaan ja säästämään fiksusti sekä edistää nuorten edunvalvontaa.

» Lue lisää nuorten toiminnasta